Przedmiotem zadania jest:
Opracowanie Studium
Techniczno-ekonomiczno-środowiskowego
z elementami koncepcji
programowej wraz z materiałami
do uzyskania
Decyzji o Środowiskowych
Uwarunkowaniach dla zadania
„Budowa Obwodnicy Ostrołęki w
ciągu drogi krajowej nr 53”
Podstawowe cele inwestycji:
-
Wyprowadzenie ruchu
tranzytowego poza tereny
zabudowane miasta Ostrołęka
-
Zmniejszenie
oddziaływań na środowisko, w
tym hałasu i zanieczyszczeń
-
w sąsiedztwie istniejącej
drogi krajowej nr 53 i nr
61
-
Poprawa
bezpieczeństwa drogowego w
rejonie inwestycji
-
Poprawa
warunków ruchu (zwiększenie
przepustowości, skrócenie
czasu podróży)
-
Zapewnienie
adekwatnego do współczesnych
wymagań przejazdu
projektowaną drogą
Kliknij żeby powiększyć mapę
WARIANT przebiegu trasy:
Wariant W1 – „niebieski”
Przebieg trasy:
Początek odcinka drogi
objętego niniejszą inwestycją
zlokalizowany jest na
istniejącym odcinku DK53
w rejonie miejscowości
Szwendrowy Most.
Koniec odcinka znajduje się
na włączeniu do istniejącej drogi
krajowej nr 61 pomiędzy
miejscowościami Nożewo i
Dobrołęka.
Projektowana trasa przebiega
przez obszar dwóch gmin:
głównie gminy Olszewo-Borki oraz
na krótkim odcinku przez
obszar gminy Lelis.
Planowane zadanie inwestycyjne
znajduje się na terenie powiatu
ostrołęckiego.
Długość trasy wynosi ok. 14 km.
Podstawowe
parametry techniczne
klasa
techniczna drogi |
GP* |
prędkość
projektowa** |
100 km/h |
kategoria ruchu |
KR 5 |
ilość
jezdni |
1 |
ilość pasów ruchu |
2 |
szerokość pasa ruchu |
3,5 m |
dopuszczalny nacisk |
115 kN/oś |
rodzaj
nawierzchni |
bitumiczna |
|
|
* GP – droga o ograniczonej
dostępności
poprzez
skrzyżowania/węzły, oddzielenie
ruchu lokalnego od tranzytu,
wydzielenie ruchu
pieszo-rowerowego.
** Prędkość projektowa
parametr techniczny wskazujący na
bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa
ruchu, niezwiązany bezpośrednio
z prędkością dopuszczalną na
drodze. |
Zakres rzeczowy inwestycji:
W ramach inwestycji planuje się:
-
budowę trasy głównej -
obwodnicy
-
budowę skrzyżowań i
węzła projektowanej trasy z innymi drogami publicznymi,
-
przebudowę
istniejącego układu dróg lokalnych w rejonie inwestycji wraz z
zapewnieniem dostępu do drogi dla działek terenu przyległego
-
budowę obiektów
mostowych - dla przekroczenia rzeki Omulew i jej dopływów
-
budowę obiektu nad
koleją
-
budowę przejazdów
gospodarczych w celu skomunikowania terenów przeciętych inwestycją
-
budowę systemu
odwodnienia: rowów, kanalizacji deszczowej, zbiorników retencyjnych
i in.
-
budowę urządzeń
ochrony środowiska: ekranów, przejść dla zwierząt, nasadzenia
zieleni,
-
budowę infrastruktury
dla potrzeb obiektów przy drodze krajowej, w tym: sieci energetyczne,
sanitarne i in.
-
przebudowę
kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury nad - i
podziemnej
-
budowę
oznakowania pionowego i poziomego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu
drogowego
|